Przede wszystkim sprawdzić czy dane zawarte na fakturze od dostawcy/sprzedawcy są poprawne. Jeśli tak, należy zwrócić szczególną uwagę na fakturze na:
- Dane Firmy Przedsiębiorcy, czyli czy zgadza się nazwa, adres i numer organizacyjny. W Norwegii na szczęście urzędy skarbowe nie patrzą tak rygorystycznie na każdą literkę na fakturze (jak w Polsce, gdzie każdą pomyłkę wystawcy należy poprawiać notą korygującą). Niemniej jednak dane muszą wskazywać jednoznacznie na firmę kupującego. W przypadku nieprawidłowej nazwy lub adresu należy poprosić wystawcę faktury ojej poprawienie.
- Kwoty na fakturze, czyli czy wartość zakupu jest taka, jak było ustalone między sprzedawcą a kupującym. Należy też sprawdzić:
- czy kwota brutto jest sumą kwoty netto i VAT-u, o czy VAT stanowi 25% kwoty brutto (jeśli usługa lub towar obowiązuje taka stawka podatku VAT).
Warto zwrócić też uwagę na termin płatności (aby opłacić ją w tym czasie) oraz na numer konta sprzedawcy (czy jest wpisany na fakturze i czy nie uległ zmianie od ostatniej transakcji).