TOPNOR Regnskap AS & Regnskap Group AS

Kto musi mieć OTP

25 października 2022

Główne reguły dot. obowiązku OTP:

Kravet om a ha en tjenestepensjonsordning gjelder for foretak som har:

  • Minst to ansatte som har 75 % stilling eller mer.
  • Minst en ansatt uten eierinteresser i foretaket, med 75 % stilling eller mer.
  • Et antall ansatte som til sammen utforer arbeid som tilsvarer minst to arsverk, og som hver har minst 20 prosent stilling.

Powyższe należy interpretować w taki sposob OTP jest obligatoryjne gdy:

  1. Firma ma przynajmniej 2 pracowników, którzy sa w pośredni badz bezpośredni sposob właścicielami firmy, oraz maja oboje min 75% etatu.

Ten punkt pokazuje ze gdy mamy zatrudnionego jedynie właściciela firmy, nawet na 100% to obowiązku OTP nie ma.

  1. Firma zatrudnia min. 1 pracownika ( który nie jest właścicielem firmy) na etat min 75%.
  2. Firma zatrudnia pracowników (dowolna ilosc) którzy sumarycznie pracuja na 2 etatach, oraz każdy z nich ma min 20% etatu - czyli np jest 11 pracowników na 20% etatu - oni musza mieć OTP.

Ogólnie każda z firm jeżeli wpada pod obligatoryjne OTP - musi do 6 miesięcy takie ubezpieczenie zawrzeć z firma ubezpieczeniowa. Jeżeli klient nie wie jak to zrobić to dajcie namiar na mnie lub Sebastiana i my skierujemy klienta do odpowiedniego ubezpieczyciela.

Firmy które nie musza mieć OTP mogą oczywiście je mieć, natomaist w samym raporcie sprawdzamy jedynie czy dana firma spełnia wymogi prawne.