TOPNOR Regnskap AS & Regnskap Group AS

Raport dla klienta

25 października 2022

Dwumiesięczny raport dla klientów (wykonywane zgodnie z terminami MVA - czyli raport tworzymy po każdym terminie MVA. liczba raportów w roku = 6 sztuk)

Wszystkie firmy AS powinny dostawać raport co 2 miesiące

Wszystkie firmy ENKz pracownikami powinny dostawać raport co 2 miesiące

Pozostałe firmy powinny dostawać raport min. 2 razy w roku

Raport zawiera informacje nt zarobku firmy z danego roku podatkowego oraz roku poprzedniego - w formie raportu rachunku zysków i strat.

Ponadto wykazujemy w raporcie informacje nt bilansu spółki w danym okresie, oraz dodajemy komentarz zawierający zarowno informacje nt wyniku finansowegojak i zawieramy informacje o statusie w firmie i niezbędnych czynnościach jakie właściciel firmy musi spełnić.

Należy wpisać w raporcie czy firma wykazuje zysk czy stratę.

Wysyłając do klienta raport zawsze dajemy w CC osoby odpowiedzialne (Przemek - Sebastian - Anita) oraz zalaczamy plik jak czytac raport (zalacze poniżej)

http://bz.mtagroup.nO/files/2/Jak czytac raport księgowy - opis dla klienta.pdf Raport jest dla klienta ale tez dla nas aby wyłapać ewentualne braki.

Generlanie powinniśmy najpierw przejść przez IB i zobaczyć czy tam czegoś z poprzedniego roku nie trzeba doksiegowac, np. tillegsposteringer.

Przewidziany czas na raport to 30 min. Wiadomo ze za pierwszym razem może zejsc sie dłużej. Wiec 30min należy zapisać na klienta a reszte na MTA jako opplaering z opisem. Ale ważne aby sie do tego przylozyc. Te raporty to nasza polisa aby odkryć ewentualne biedy.

Księgowanie tillegsposteringer:

Na każdym kliencie w folderze Arsregnskap jest plik rapportrer fra filae lub tilleggssposteringer i to należy zaksięgować z data 31.12.2019 jako diverse. Księgujemy tylko stronę która tego dotyczy. Dodaj plik - tylko stronę której dotyczy- i zaksięguj na konta o odpowiedajacych nazwach, numery mogą byc inne

Przygotowanie do wykonania raportu

  1. Wchodzimy w rezultat i patrzymy czy w terminie sa wszystkie koszty stale czyli np mamy husleie lub leasing w okresie styczeń luty a nie ma takich samych kwot w marzec kwiecień, czy sa zaksięgowane faktury od nas za usługi księgowe, czy leasingi sa rozłożone na odpowiednie miesiące, czy każde auto ma swoje konto. Tu robimy szybki rzut oka nakoszty czy wszytsko co powinno byc jest zaksięgowane
  2. Wchodzimy wyrywkowo w 3 konta np 4300, 6500,7000 . To tylko przykład w każdym kliencie beda to inne konta i patrzymy czy przypadkiem nie jest np zaksięgowane cos ze złym kodem vatu lub bez vatu. Np często powtarza sie problem ze koszty do aut Personbil były zaksięgowane z vatem
  3. Balanse - Patrzymy czy na koniec okresu nie ma sald na kontach które powinniśmy sprawdzić . Np widzimy dziwne saldo na koncie kart kredytowych , czy tez pozytywne saldo na koncie 2400, ujemne na koncie 1500.

Konta z grupy 1xxx powinny byc na plusie - jeśli tak nie jest to szukamy i naprawiamy blad Konta z grupy 2xxx powinny byc na minusie - jeśli tak nie jest to szukamy i naprawiamy blad

Każde konto w balansie musicie rozumieć z czego wynika saldo podczas robienia raportu, lub mieć do niego odpowiedni dokument. Jeśli nie rozumiemy ktoregos konta należy to skonsultować z osoba odpowiedzialna za klienta.

  1. Apne poster kunde i leverand0r musza byc wyczyszczone i pod kontrola. Jeśli mamy kontrole i jestemy w dialogu z klientem to robimy raport z tego co jest ale piszemy to w raporcie jako komentarz.

Wykonanie raportu:

  1. Należy sciagnac raporty z 24SevenOffice i zapisać w folderze Rapporter
  • balanse za dany okres (csv)
  • resultatregnskap za dany rok( csv)
  • resultatregsnkap za poprzedni rok (csv)
  • apne poster -> kundereskontro
  • apne poster -> leverand0rreskontro
  1. balanse przekleic do arkusza „balanse" ( na zolto zaznaczony) (tylko wartości aby formatowanie zrodlowe się zachowało)
  • sprawdzić wartości w excelu czy zgadzaja sie z wartościami w systemie - przynajmniej całkowite kwoty
  1. resultatregnskap za dany rok przekleic do arkusza „db TY" (tylko wartości aby formatowanie zrodlowe się zachowało) - sprawdzić wartości w excelu czy zgadzaja sie z wartościami w systemie - przynajmniej całkowite kwoty
  2. resultatregnskap za poprzedni rok przekleic do arkusza „db LY" (tylko wartości aby formatowanie zrodlowe się zachowało). Jak zrobi sie to raz to potem juz nie trzeba czynności powtarzać, chyba ze wiemy ze nastąpiły jakieś zmiany w wyniku za poprzedni rok.- sprawdzić wartości w excelu czy zgadzaja sie z wartościami w systemie - przynajmniej całkowite kwoty
  3. Arkusz „Rapport" aktualizuje sie automatycznie, nie trzeba tutaj nic robie
  4. Arkusze od Sideł-Side8 to sa główne arkusze raportu, które na sam koniec wygenerujemy w PDF.
  5. Przechodzimy do arkuszu „Side2" - tam w komorce D2 zmieniamy nazwę firmy. Następnie wybieramy w komorce N2 termin za który robimy raport.
  6. Arkusz „Side 3" -> pokazuje zakumulowany wynik finansowy. Aby pokazać kolejne terminy należy skopiować w prawo linki z poprzedniego terminu.

WAŻNE tutaj pokazujemy tylko informacje za dany termin. Czyli robiąc termin 2 wyświetla się T1 i T2 a z T3 trzeba usunąć dane.

 

 

 

10.„Side 5" - wpisujemy komentarze nasze nt wyniku firmy,

Resulat - komentujemy czy jest zysk czy strata w danym terminie, jak to sie ma do całego roku.

Jeśli mamy brakujaca dokumentacje np na koncie 1370 to wpisujemy komentarz "Se vedlegg Fordringer pa eiere" i następnie tworzymy taki załącznik: sciagamy raport z tego konta ze wszystkiemi pozycjami, sprawdzamy czy każda pozycja ma komentarz bo powinna (jeśli nie to dodajemy) następnie usuwamy wiersze które sie zerują aby nie robie zamieszania, w pozostałych pozycjach do wyjaśnienia dodajemy komentarze w nowej kolumnie np. mangler firmanavn, mangler beskrivelse hvem gjelder det, mangler kvittering til betaling. Zapisujemy jako plik excel badz pdf o nazwie Fordringer pa eiere i dodajemy do wysyłanego raportu

Komentujemy informacje nt srodkow na kontach bankowych, oraz informacje o kundereskontro oraz Ieverand0rreskontro. Jak wszystko jest ok to piszemy Avstemt jeśli nie to jest następująca procedura do tego:

Kunde i Leverand0rreskontro:

  1. sciagamy raport w csv otwartych pozycji
  2. robimy opis w pliku i zapisujemy go jako Excel czy tez PDF i zalaczamy do klienta jako załącznik do raportu. W polu kommentar wpisujemy Se vedlegg apne poster kunder til forklaring lub Se vedlegg apne poster Ieverand0r til forklaring
  3. nie bawimy sie w przepisywania otwartych pozycji do samego raportu.

11.Side 6 ma za zadanie przedstawić klientowi czy spełnia określone wymogi prawne:

Tu wybieramy z listy rozwijanej czy klient przelewał strodki na skattetrekkskonto, czy ma otp i czy ma yrkeskadeforsikring czyli

  • pierwsza rzecz: czy przelewa zgodnie z terminami pieniądze na konto skattetrekk ( Podatki pracownicze). Jeżeli tego nie robi wybieramy spod F5 NEL Jeżeli robi wszystko ok wybieramy JA. Jeżeli firma nie ma pracowników to wybieramy IKKE RELEYANT
  • druga: czy firma odprowadza OTP (obligatorisk tjenestepensjon ) Jeżeli tak to JA, jeżeli nie to NEL Ważne: nie każda firma zatrudniająca pracowników musi mieć OTP ! (info poniżej)
  • trzecia: yrkeskadeforsikring: czy firma płaci ubezpiecznie pracowników. JA eller NEI
  • pierwsza: wymóg kapitału własnego czy jest spełniony. To się updatuje z automatu na podstawie bilansu spółki. Ale uwaga pozycja nie dotyczy ENK także jeśli w ENK wyskakuje info na czerwono to należy w formule zmienić zapis z JA na Ikke aktuelt
  • informacja nt prywatnych wypłat z konta firmowego, poza wypłatami bądź dywidendami. Trzeba tutaj wpisać kwoty jeżeli właściciel wybiera pieniądze prywatnie bądź zalega z jakimiś fakturami - które zostały zapłacone przez bankkonto ale nie otrzymaliśmy faktur. To sie często pojawia i tego nie zapisujecie, proszę sie na tym skupie również. Raport ma wykazywać wszystkie biedy
  • ostatnie: inne komentarze: jeżeli mamy cos jeszcze do dopisania to dopisujemy tutaj, np informacje ze brakuje IB, wartość pożyczki do firmy, albo inne komentarze do klienta co może robie lepiej aby szło sprawniej,

Jeżeli klient nie ma wysianego rozliczenia rocznego proszę podać dodatkowy komentarz pod Andre kommentar w raporcie: NB! Arsregnskapet for 2019 er ikke en na levert. Dette pavirker tali i balansen og det kan ogsa vcere liten awik i regnskapstall for forrige ar.

13.Side 8

Jest to sjekklista która zawiera 8 testowych pytań / stwierdzeń i osoba wykonującą raport wybiera sposrod odpowiedzi TAK / NIE / nie istotne dla danego klienta.

W przypadku dwukrotnej odpowiedzi NEI raport po raporcie osoba informuje nas - Sebastian, Przemek, Anita - o tej sytuacji i my już działamy z tym dalej.

Pytania które sa na liście przetłumaczone na polski:

  1. Firma dostarcza pełna dokumentacje księgowa każdego miesiąca do 15. Dnia każdego miesiąca
  2. Sjekklista (strona 8 z raportu ) z poprzedniego terminu została przez klienta sprawdzona, i ewentualne braki zostały wyjaśnione, skorygowane.
  3. Faktury sprzedażowe zawieraja informacje dot wykonanej pracy, sprzedanych produktów oraz okresu.
  4. Zakupy materiałów powyżej 1000 kr - klient dostarcza faktury kosztowe z nazwa firmy i adresem lub nr org.
  5. Klient dostarcza reiseregning oraz utleggskjema gdy jest to wymagane wg wymogow.
  6. Wyplata jest wypłacana pracownikom firmy wg zaksięgowanych wypłat oraz listy wypłat.

 

  1. Tranasakcje miedzy spółka a osobami pozostającymi w relacjach ze spółka powyżej kwoty 100,000 kr sa potwierdzone przez rewizora.
  2. Księgowość projektowa - klient który powinien taka księgowość prowadzić przesyła dokumentacje kosztowa z opisem projektów, podobnie z fakturami sprzedażowymi - mamy je wksiegowane na projektu, oraz ewentualne inne koszty typu koszty wypłat.

14. Od T4 2020 wprowadzamy nowy sposób raportowania wyników do klienta. Główna zmiana to dodanie strony nr 9 do raportu i wykonanie zadań dotyczących tej strony (SI DE 9).

Procedura jest następująca:

  1. Raporty za termin 1 , 3 oraz 5 - wykonujemy na podstawie głównej rutyny i wysyłamy do klienta 8 stron ( czyli pomijamy stronę nr 9 ).
  2. Raporty za termin 2,4 oraz 6 - wykonujemy wraz z stroną 9 - i co jest bardzo istotne:
  • raport za termin 4 będziemy łączyli z kvalitetskontroll także zawsze raport proszę odbijać do sprawdzenia do osoby odpowiedzialnej (Sebastian/Anita/Przemek).
  • raport za termin 6 będziemy zawsze łączyli z wykonaniem zadania balanse avstemming za dany rok podatkowy dla klienta -także osoba odpowiedzialna za wykonanie raportu robi raport i od razu robi też balanse avstemming i daje sprawdzić do osoby odpowiedzialnej zanim raport zostanie wysiany do klienta.

Wykonanie raportu:

  1. Każdy raport przygotowywujemy po zrobieniu zeznania VAT dla klientów którym wykonujemy raport co 2 miesiące, oraz tym co otrzymują raporty rzadziej.
  2. Raport należy wykonać do końca miesiąca kiedy był zaraportowany VAT i nie później czyli np. gdy termin VAT był do 10.10 to raport do klienta musi być wysiany najpóźniej do 31.10.
  3. Polecane jest aby wykonywać raporty od najtrudniejszych klientów do najłatwiejszych, gdyż często klienci trudniejsi wymagaja dodatkowych konsultacji w związku z raportem i odkładanie zadania na potem powoduje bardzo spore wydłużenie czasu kiedy klient raport otrzymuje.

Po co strona 9 w raporcie ?

Strona nr 9 jest po to, abyśmy my jako księgowi firmy byli w 100% pewni ze wiemy co znajduje się na kontach klienta zarówno bilansowych jak i rezultatu. Jest to pewnego rodzaju sprawdzenie czy wiemy ze wszystko mamy pod kontrola. My ze swojej strony mamy tez pewność ze osoba odhaczajaca dane podpunkty uprzednio sprawdziła je i potwierdza ze wszystko jest pod kontrola.

Czas wykonania pracy przy raporcie

Proszę abyście zapisywali realny czas pracy spędzony na raporcie, a liderzy będą ewentualnie go korygowali jeżeli uznamy ze jest on za długi w porównaniu do sytuacji danego klienta.

Nowe pliki

Nowe pliki znajdują się w raz z opisem rutyn na:

05 Księgowość plus\Nowe 2020 v2

Plik dot nowej rutyny: Rutyna - tworzenie raportu v2 2020

OPIS PROCEDURY DOT STRONY 9 (restauracje side 10):

Czesc "Side 9" składa sie z punktów kontrolnych podzielonych na 4 części składowe dotyczące bilansu oraz rezultatu.

Każda z pozycji ma do wyboru STATUS - JA (czyli ze na danym kliencie dane konto występuję oraz wiemy ze jest uzgodnione na dany termin za który robimy raport), NEI - konto nie jest uzgodnione - i w tym wypadku powinien to byc nasz blad i powinniśmy to skorygować aby moc wpisać JA - bo tak naprawdę tutaj nie bedzie dużo sytuacji kiedy zawinił klient. Jeżeli natomiast taka sytucja by wystąpiła to w "Side 5" wpisujemy powod. I trzecia opcja "Ikke relevant" do wyboru pod statusem dotyczy sytuacji kiedy dane konto bilansowe na kliencie nie występuję.

Strona nr 9 jest podzielona na cztery części:

  1. Vedlegg obligatorisk - sa to pozycje z bilansu które sprawdzamy i które zawsze musza mieć załącznik (załączniki te powinny znajdować się na Dropbox pod folderem klienta ).

Dodatkowe załączniki wynikają z tego, ze otrzymujemy od klienta np wyciągi bankowe, i następnie robimy plik Bank avstemming za dany okres przy robieniu terminu VAT. Także tutaj ten podpunkt jak i te dotyczące AGA/SKATT oraz MVA musza byc odhaczone jeżeli klient jest w rejestrze VAT oraz ma pracowników. Nie musimy przenosić tych załączników pod folder raportów, gdyż mamy je pod głównym folderem klienta.

Ważne aby sprawdzić czy wszystko zostało zrobione i odhaczyć. Z reguły musi to byc zrobione abyśmy przystąpili do zrobienia raportu także powinny byc albo JA albo Ikke relevant.

  1. Vedlegg sporadisk

W tych pozycjach bilansu mamy sytuacje gdzie załącznik w formie skjemy czy tez jakiegoś opisu jest wymagany sporadycznie, natomiast jego tworzenie na pewno jest konieczne ale np nie co termin czy co miesiąc.

1100/1299 - avskrivning / anleggsmidler - powinniśmy mieć zupdatowany plik pod folderem klienta

1700 - forskuddsbetalte kostnader- proszę aby plik zawsze updatowac przy robieniu raportu z T2,T4 i T6 . Także jeżeli nie

jest zrobiony to należy go zrobić i updatowac 3 razy w roku.

2200 - sprawdzamy czy mamy poksiegowane wszystkie raty spłat kredytu za każdy miesiąc oraz czy księgowanie jest dobrze zrobione

291 x - inny dług krótkoterminowy - sprawdzamy czy salda na tym koncie nam sie sprawdzają pod katem długu wobec właścicieli / akcjonariatu. Ewentualnie czy sa jakieś inne długi. Jeżeli sa to warto o tym napisać na stronie 5 raportu w komentarzu.

  1. Uten vedlegg

Pozycje bilansu, które nie wymagaja załączników, ale które sa istotne pod katem sprawdzenia czy wszystko jest na miejscu.

1370 - sprawdzamy jaki jest status długu właściciela wobec firmy, i podejmujemy akcje w związku z tym długiem informując klienta i prosząc go o to aby wyczyscic to konto w jeden z możliwych sposobow (zgromadzenie braków, oddanie pieniędzy do spółki, naliczenie dodatkowej wypłaty itp). Zwykle do tego konta wysyłamy klientowi załącznik co jest wksiegowane pod ta pozycja.

Bardzo ważne jest, aby to konto sprawdzać równolegle z kontem 2400 Leverand0rreskontro, gdyż często okazuje się, ze cos jest nie pomatchowane. Podobnie jeżeli chodzi o konto Gjeld til eiere (29xx) - dosc często cos może tutaj lezec co może obniżyć saldo z konta 1370 (za zgoda właściciela firmy).

1400-1499 - raczej nie bedzie to używane u naszych klientów dosc często. Jeżeli się pojawia to raz w roku przy inwentaryzacji.

1571/2930 - sprawdzamy czy status tego konta jest nam znany (salda wypłat pracowników, zaliczek itp) czyli wiemy skąd wynika dane saldo i kto jeszcze nie dostał wypłaty

2940 - feriepenger - czy wiemy czy saldo na koncie sie zgadza vs Nettlonn oraz czy klient zapłacił wszysktie zobowiązania za poprzedni rok dot feriepenger. Jeżeli cos jest nieopłacone a jesteśmy po okresie wakacyjnym warto przypomnieć klientowi na stronie 5 o tym ze sa FP do naliczenia i wypłaty.

2960 - inne koszty - konto sluzace do przenoszenia kosztow miedzy okresami - ważne aby wiedzieć co jest na koncie

  1. Resultat

3000 - sprawdzamy dla klientów którzy korzystają z innych systemów do raportowania sprzedaży niz 24SO lub dodatkowo. Musimy mieć pewność ze zaraportowalismy na pewno cala sprzedaż. Dobrze jakby klient dosylal fakturajournal - wtedy łatwo to weryfikować.

Sprawdzamy czy nie ma luk w numeracji.

63xx - sprawdzamy czy husleie / czy tez leie dot biura, magazynu jest wksiegowane miesiąc w miesiąc w poprzednich okresach.

Sprawdzamy tez, czy husleie pokrywa się z ewentualnym trekk z wypłat i czy nie ma jakiś dziwnych sytuacji typu negatywne kwoty na tym koncie.

64xx - podobnie jak powyżej w kwestii leasingu samochodów itp

Alle periodiseringer pr termin foretatt - sprawdzając ostatnia pozycje sprawdzamy czy wszystkie koszty i przychody zostały dobrze speriodyzowane przez nas lub klienta (faktury sprzedaż), i zarazem wynik firmy odzwierciedla realna sytuacje w firmie za dane miesiące.

GOTOWE

Generujemy raport w formie pliku PDF zaznaczając do PDF strony Sideł-Side8. Sprawdzamy raport w PDF, razem z innymi dołączanymi dokumentami czy nie ma tam żadnej gafy: apne kunderskontro oraz apne leverand0rreskontro.

Info wewnętrzne kto musi mieć OTP:

  • Firmy które maja minimum 2 pracowników gdzie obaj sa zatrudnieni na minimum 75% etatu
  • Firmy co maja pracownika który nie ma udziałów w firmie który pracuje na minimum 75% etatu. W punkcie powyżej jest to 2 ponieważ obaj mogą mieć akcje w firmie.
  • Firmy co maja kilku pracowników którzy pracuja minum na 20% etatu ale sumarycznie wsyzscy razem stan owia minimum 2 cale etaty.

Update 11.01.2022

Częstotliwość przygotowywania raportu dla poszczególnych firm w 2022

Frekfencja raportów

AS Abonament

6

AS roczne

0

AS z wypłatami

6

AS bez wypłat

6

ENK Abonament

2

ENK z wypłatami

6

ENK raz w roku

0

ENK bez wypłat

2

Holding

0

 

 

Każdy pilnuje ilości raportów na swoich firmach. Np. pojawia sie pracownik - to należy zwiększyć częstotliwość do 6 raportów lub jeśli firma nie ma juz pracowników to zmienić na co 6 miesięcy

UPDATE 15.11.2021

1. zachęcamy do tego aby raporty danej firmy wykonywały osoby które zajmuja sie dana firma bezpośrednio lub pośrednio jako lider. Sytuacja ta powoduje ze dużo prościej sie wykonuje taki raport - bo zna sie księgowania oraz klienta. Wiem, ze taka sytuacja nie jest w 100% możliwa, zresztą sami namawiamy do szukania osob do pomocy gdy ktoś widzi ze sie nie wyrobi z pracami dot raportów. Także sytuacja idealna - to taka gdzie faktycznie dana osoba odpoweidzialna za firmę wykonuje raport, jeżeli tak sie nie da zrobić - to musi wykonywać go inna osoba, i ta osoba musi "wliczyc" w to przypuszczalnie jakiś dodatkowy czas ( niestety na MTA) aby choc pokrótce wdrożyć sie w klienta, lub później w trakcie pracy pewnie tez zaznajamia sie z pewnymi tematami dot danego klienta.

Takie defacto "krzyżowe" prace na kliencie maja tez swoje plusy- ktoś zupełnie inaczej spojrzy na klienta i może tez wyłapać biedy których ktoś inny nie zauwazy kto na codzien zajmuje sie danym klientem. Niestety wiem ze powoduje to nizszy faktureringsgrad danej osoby bo nasze biedy niestety musza byc zapisane nie na klienta. Polecam w takiej sytuacji aby osoba z zewnątrz która robi raport - informowała osobę odpowiedzialna co zostało wyłapane - abyśmy te biedy niwelowali do zera. Tutaj bardzo dobrze widać ze teamwork musi byc na wysokim poziomie - robiąc dobra prace, po pierwsze wykonujemy ja dobrze dla klienta, po drugie nasz kolega z teamu bedzie miał prościej i nie bedzie generował wewnętrznych godzin których można uniknąć.

  1. mamy sporo nowych osob wykonujących raporty - i musicie sobie z góry zalozyc ze Wasza prace nie bedzie na tyle efektywna co osob które robią raporty juz od kilkunastu miesięcy badz kilku lat. Także niestety tutaj zawsze bedzie pojawiać sie temat niewyrobienia sie w czasie. Natomiast z czasem wykonywanie raportów bedzie szło dużo sprawniej.
  2. Czas pracy przy raporcie
  • raporty które wykonujemy w terminach 1,3,5 - sa raportami bez strony 9. W związku z czym standardowy czas na wykonanie raportu to 30 minut. Lider może ocenie czy w danej sytuacji gdy np mamy naprawdę dużo bardziej przekroczony czas pracy i jest to uzasadnione nie naszym bledem czy tez wolniejsza praca ( nowe osoby wykonujące raport ) ale jakaś niestandardowa sytuacja, lub tez po prostu mówimy o kliencie który ma bardzo dużo pozycji w bilansie, jest to klient spory - to możemy ten czas wydłużyć do 45 minut lub dłużej w konsultacji z liderem / z nami.
  • raporty które wykonujemy w terminach 2,4,6 - sa to raporty bardziej obszerne i zawieraja dodatkowa stronę kontrolna . Te raporty możemy zapisywać na czas pracy 45 minut dla większości klientów. Także tutaj jest spore doprecyzowanie dla Was - bo chyba komunikacja była z czasem 30 min ( przynajmniej tylko takie inf jest na bazie wiedzy). Natomiast chciałbym tutaj tez przestrzec ze np mała firma ENKz 1 pracownikiem przy niewielkiej liczbie kont bilansowych powinna nadal zajac 30 minut.

Jeżeli podczas wykonywania tego raportu musimy zrobić dodatkowa prace np stworzyć / zupdatowac avstemming dot. feriepenger, czy tez kont 17xx to powinniśmy to zapisać jako dodatkowe zadanie na timeliscie wybierając Avstemming, i wpisując w opis np Avstemming FP pr 31.08.2021 czy tez inny odpowiedni do sytuacji i wykonywanego zadania.

Natomiast sytuacje takie jak:

- dołączenie raportu MVA do dok raportu czy tez AGA/SKATT, pliku z avstemmingiem ( który tez juz jest wykonany) powinno zawierać sie w czasie wykonania raportu / oraz tez innych plików gdzie mamy juz gotowe dokumentacje, tak powinno byc chociażby z plikiem 1370 gdzie powinniśmy sprawdzić konta 1370/2910/2400 dot danego właściciela firmy ( jest to opisane w zadaniu ) i ewentualnie wyłapanie bledu idzie juz niestety na MTA.

Wyłapywanie bledow podczas raportu:

- bardzo ważne aby po wykonanym raporcie poinformować osobę odpowiedzialna o tym co zostało poprawione aby starać sie eliminować te biedy. W założeniu taka współpraca i feedback powininen doprowadzić do sytuacji gdzie raport nie bedzie wykazywał bledow po naszej stronie i bedzie jedynie podsumowaniem sytuacji na firmie klienta (co jest naszym głównym celem - wiemy ze nie łatwym - ale jak najbardziej osiągalnym ).

AKTUALIZACJA 31.10.2019

Powyżej zmiany w opisie a tutaj dodam tez sjekkliste która możecie sobie utowrzyc i odznaczać czy jest zrobione, autorstwa Izy ale mysie ze może ktoś skorzysta

Sprawdzić tilegposteringer czy były księgowane Sprawdzić salda kont bilansowych 1XXX czy sa dodatnie Sprawdzić salda kont bilansowych 2XXX czy sa ujemne Sprawdzić czy stan konta 1920 sie pokrywa z wyciągiem bankowym

Sprawdzić konto 1950 czy przelewa zaliczki na podatek dochodowy z pensja

Sprawdzić konta 2600, 2770, 2740 czy płaci AGA Skat MVA w terminach (jak klient z integracja banku AGA/MN/A sprawdzić reskontra)

Sprawdzenie na kontach 22XX czy jest wbita kwota kredytu i co miesiąc sa spłaty

Sprawdzić czy na kontach zobowiązań sa pożyczki 29XX i podać stan zadłużenia na koniec periodu

Sprawdzić resultat czy na kontach 3XXX sa salda ujemne

Sprawdzić konta kosztowe czy używane sa 4000/4300,4060/4360 w całym roku te same

Sprawdzić czy sa koszty stale na kontach np. 6300 Leie, 6705 Księgowość, 6900 Telefon, 644X - konta leasingu,

Sprawdzić listę leverandor i kunde, pomatchowac jeśli gdzieś jest taka potrzeba, sciagnac pliki z data od początku roku do końca periodu

Sprawdzić stan konta 1370 i sporządzić listę transkacji z opisem (side 5)

Sprawdzić konto 1571, 2930 czy sa niewypłacone zaliczki/pensje

Sciagnac pliki balans z danego terminu, resultat 2019 i 2018 jeśli nie był sciagany lub były jakieś aktualizacje Sprawdzić na kontach 5945 i 5920 czy maja Ykre i OTP (spr tez konto 7500)

Sprawdzić konto 7770 jak enk to sprawdzić czy konto firmowe czy prywatne (jeśli używa privat nie może byc kosztow bankowych w firmie)

Na stronie 7 zmnienic Ja/Nei na "Ikke Relevant" jeśli to firma ENK

Sprawdzić czy sa wszystkie pliki Raport Baza, Kundereskontro pdf, Levereandoresktro pdf, Balans T3, Resultat 2018 i Resultat 2019, Rapport pdf

Sprawdzić czy pliki pdf otwierają sie i sa czytelne oraz czy datę apne poster sa poprawne